Hledáme do týmu: COO (Brno)
Pomoz nám proměnit naše vize v konkrétní výsledky a přispěj k efektivní dekarbonizaci Česka.
Jsme malá organizace s velkými ambicemi: chceme posunout dekarbonizaci Česka a kultivovat veřejnou debatu o změnách klimatu. Hledáme klíčového člověka do týmu na pozici COO (provozní ředitel*ka). Potřebujeme zkušeného lídra, který ukotví naše vize v reálných strategiích a akčních krocích a zajistí jejich důslednou realizaci.
Kdo jsme
V organizaci Fakta o klimatu máme přímočarou misi: pomoct tomu, aby dekarbonizace v Česku probíhala co nejrychleji a co nejlépe, to znamená se strategickou rozvahou, nákladově efektivně a sociálně udržitelně. Co pro to děláme? Téma klimatu a dekarbonizace je extrémně složité a těžko srozumitelné, stejně jako spousta vědeckých studií, vládních plánů i statistických dat. My přinášíme pro Česko důležité informace přístupně a srozumitelně, například přehlednými infografikami, jasnými texty, vlastními datovými analýzami a studiemi, které si cení odborná komunita. Kromě toho věcným stylem mluvíme do médií a s důležitými stakeholdery. Postupně tak veřejnou diskusi o změně klimatu kultivujeme a zaměřujeme ji na řešení. Fungujeme díky podpoře řady grantů, nadací a firemních a individuálních dárců.
Jsme dost pestrý tým zkušených profesionálů, kterým záleží na naší společné budoucnosti. Protože máme slabost pro čísla a data, tak si snadno dokážeme spočítat, že je nejvyšší čas jednat. Kromě čísel a dat nás baví krásné vizualizace, optimalizační modely, analýzy v R, zjednodušování komplexity, balancování mezi střízlivostí a nadějí. A také milujeme výběrovou kávu, elektronickou hudbu, meditaci, běh nebo povídání o tom, jak se kdo zrovna cítí.
Za 5 let jsme se rozrostli na tým 12 lidí a v dalších letech chceme a potřebujeme dále výrazně růst a rozvíjet se, protože nás čeká ještě spousta práce. A na to potřebujeme Tvoji pomoc.
Co budeš dělat
Potřebujeme schopného a zkušeného člověka do vedení, pozici označujeme jako COO, ale taky to bude tak trochu finanční manažer*ka, trochu HR manažer*ka, a trochu projekťák*čka. Klíčové činnosti jsou vypsány, zbytek náplně práce specifikujeme společně podle toho, co bude potřeba a ty na to zároveň budeš mít talent.
- strategické plánování: Tvým úkolem je (v úzké spolupráci s ředitelem) převádět vizi organizace do dlouhodobé strategie, fundraisingové strategie, ročních a kvartálních plánů a každodenní praxe organizace. No bullshit: potřebujeme, aby strategie byla pro tým srozumitelná a realizovatelná.
- řízení organizace a komunikace s týmem: Budeš nastavovat organizační strukturu, koordinovat práci a řídit velké projekty, hodnotit výkon a pomáhat rozvoji týmu. Jde o to, držet v organizaci dostatek řádu a jasnosti, aby naše tvorba byla opravdu efektivní, a současně dostatek kreativní startupové mentality, abychom dokázali pružně reagovat na měnící se prostředí.
- finanční řízení: Potřebujeme kvalitní finanční plánování a pořádek ve financích. A potřebujeme někoho, kdo rozumí slovu „zisk“. To znamená, že budeš přinášet lepší řád a jasnost do systému našeho účetnictví, do cash flow managementu a do rozpočtů a finančního řízení našich velkých projektů, abychom mohli růst.
- compliance: Potřebujeme, aby organizace fungovala podle všech zákonů a interních pravidel.
(Rozhodně tedy není nutné detailně rozumět klimatu, dekarbonizaci nebo energetice. Oceníme ale zvědavost a chuť se učit i v těchto oblastech.)
Klíčové kompetence
- ambice a orientace na výsledky
- zkušenosti s managementem a řízením organizací (min. 2 roky)
- skvělé strategické přemýšlení
- schopnost systematické a organizované práce
- vysoké komunikační schopnosti uvnitř týmu i navenek (jasnost, empatie, přesvědčivost, zdravá sebejistota)
- analytické schopnosti (pro porozumění výstupům stejně jako pro řízení týmu)
- samostatnost a iniciativa
Co nabízíme
- důležitou práci s mimořádným dopadem
-
platové ohodnocení: 60 tisíc +
(ohodnocení plánujeme zvyšovat v závislosti na tvém výkonu a finančním zdraví organizace) - tým plný zajímavých lidí s přátelskými vztahy: pomáháme si navzájem, mnozí spolu tráví čas i mimo práci, pravidelně děláme výjezdní porady, kde se můžeme rozvíjet, diskutovat o strategii, spolu se projít nebo zasportovat
- 6 týdnů dovolené, příspěvky na wellbeing a osobní rozvoj
- flexibilní pracovní doba, možnost částečné práce na home office
Co nenabízíme
- klid: Chytáme se příležitostí a kormidlujeme tak, jak se zrovna ve víru událostí dá. Někdy to přináší časový tlak a jistou míru stresu. Klidnou práci s nohama na stole u nás nečekej.
- detailní zadání: Věci se u nás dějí spíše živelně a zakladatel je především velký vizionář. Nečekej, že Tě někdo povede za ruku a bude stanovovat dílčí úkoly – hledáme samostatného problem-solvera s vlastním pohonem.
- fancy kanceláře: Brněnský Impact Hub je pěkné místo a má spoustu výhod, ale stále je nám to tu trochu malé, filtrovanou kávu si vaříme vlastnoručně a naše kytky někdy taky vypadají povadle.
Zaujala Tě naše nabídka? Pošli do neděle 24. 11. na prace@faktaoklimatu.cz svoje CV a pár řádků o tom, proč chceš právě k nám, co nám můžeš přinést a proč si myslíš, že by nám to společně fungovalo.